Vaskeri-booking

Porttelefon

I Sandefjordgata 3 har vi en moderne porttelefon levert av Defigo. 

Ved inngangsdørene er det en skjerm hvor besøkende kan ringe opp den aktuelle personen man skal besøke. Anropet går så til den enkeltes telefon.


Tilgang og support
Dersom du oppdager feil, har spørsmål om systemet eller ønsker å legge til nye brukere så skal dette kommuniseres direkte med Defigo. De kan nåes på support@defigo.no og på telefon 22 21 00 20.

Det samme gjelder dersom du ennå ikke har fått tilgang eller ha behov for annen hjelp.


Introduksjons-videoer
Defigo har lagt ut del korte videoer på Youtube som viser systemet i bruk. Se videoene her.

Når du får besøk
På skjermen på utsiden av oppgangen står ditt navn listet opp. Når en besøkende trykker på navnet ditt, blir du ringt opp.

Er du innlogget i appen vil du få en samtale gjennom på din telefon med mulighet for videosamtale. Hvis man har låst skjerm vil man måtte låse opp skjermen for å starte videosamtale. Deretter åpner man enkelt døren ved å trykke på «open door» på den grønne knappen som dukker opp.

Hvis man ikke har lastet ned appen vil samtalen komme som en vanlig telefonsamtale til din telefon, da kan man åpne døren ved å trykke på enten 5 eller 8 på telefontastaturet.

Bruk appen for å låse opp dører
Etter å ha logget inn i appen vil alle dørene du har tilgang til være listet opp under «mine dører». Dette vil være inngang- og kjellerdøren i egen oppgang samt porten til Mogata (kommer senere). Ved å trykke på dør-ikonet til den enkelte døren vil døren låse seg opp. Den vil være åpen i noen sekunder, du kan nå åpne døren uten å bruke nøkkel.

Fjern leiligheten fra skjermen
Du kan bestemme om du vil være synlig på ringedisplayet ved inngangen eller ikke. Under «mine dører» kan man «swipe» til venstre på den døren man ønsker å skjule. Der vil det komme opp et øye-ikon. Trykker man på denne forsvinner navnet ditt fra skjermen utenfor bygningen og ingen vil kunne ringe på til deg.  

Legg til et adgangskort eller brikke
Legg til et trådløst kort eller brikke
Har du et adgangskort til jobb eller en annen brikke/kort som kan leses trådløst? Da kan du legge til på systemet, slik at du bare trenger å legge kort inntil displayet og døren vil åpne seg.

Slik gjør du det:
I appen gå på Innstillinger, deretter Ringeklokkeinnstillinger, så velger du Adgangskort administrasjon og Legg til adgangskort. Velg døren og trykk OK. Deretter følger du instruksjonene på displayet. Du vil bli bedt om å legge kortet eller brikken på leseren rett under displayet.

Disse brikkene kan du bruke
Systemet støtter alle kort/brikker som bruker MiFare Classic. Dette er veldig vanlig. Dersom du er usikker på om ditt kort eller brikker støtter denne teknologien, er det bare å prøve oppskriften over. 

Hvis du ikke har egne brikker kan du kjøpe dette selv. Vi har med suksess testet disse RFID/NFC-brikkene fra Kjell & Company (4 stk til 100 kroner). 

Bytt språk til norsk
Avhengig av innstillinger på din telefon, kan det være at menyene i appen viser engelsk tekst. For å bytte til norsk velger du først Settings, deretter Profile info settings, og helt i bunn av siden Language, får du velger Norsk og Save


Ekstrautstyr
Det er i utgangspunktet kun nødvendig med en telefon for å betjene systemet. Har du en RFID-brikke kan du legge denne til selv. Dersom du mangler en slik brikke, selger Defigo slike eller du finner et rimligere alternativ som fra Kjell & Company. Du kan også kjøpe «Defigobrettet», en svarenhet som du kan ha  i leiligheten. Dette brettet krever tilkobling til internett via wifi.

Kjellerdører
Kjellerdørene er også koblet til dette system. For å åpne denne bruker du enten appen eller nøkkel.

Mer hjelp
Alle funksjoner er forklart i brukermanualen som dere finner i appen under brukerstøtte.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar